Klauzula informacyjna Współadministratorów Danych Osobowych
w ramach Projektu „Usługi rozwojowe 4.0 - wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii”,
Klauzula przeznaczona jest dla osób składających Wniosek o udzielenie wsparcia
Zgodnie z wymaganiami art. 13 lub 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) uprzejmie informujemy:
1. Współadministratorami danych osobowych zgodnie z art. 26 RODO są:
- Regionalne Centrum Technologii i Wiedzy Interior Sp. z o.o. z siedzibą w Nowej Soli (67-100) przy ul. Inżynierskiej 8 – Współadministrator 1.
- Zachodniopomorska Grupa Doradcza Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie (70-412) przy Alei Niepodległości 22 – Współadministrator 2.
- Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej z siedzibą w Zielonej Górze (65-076) przy ul. Reja 6 – Współorganizator 3.
Współadministratorzy danych wspólnie realizują Projekt „Usługi rozwojowe 4.0 - wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii”, zwany dalej Projektem,
w tym wspólnie przetwarzają dane osób biorących udział w rekrutacji do Projektu,
a następnie zakwalifikowanych do Projektu. W związku z tym podmioty te, w celu wykonania obowiązku nałożonego na Współadministratorów, zawarły umowę o współadministrowaniu danymi osobowymi zgodnie z art. 26 RODO, w której wspólnie i w porozumieniu uzgodniły odpowiednie role oraz zakresy odpowiedzialności za wypełnianie poszczególnych obowiązków w zakresie ochrony i przetwarzania danych osobowych.
2. Współadministratorzy będą przetwarzać Pani/Pana dane w następujących celach:
- przeprowadzenia rekrutacji uczestników w ramach prowadzonego projektu zgodnie z jego Regulaminem (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- przeprowadzenia oceny spełniania wymagań przez kandydatów na podstawie przepisów prawa (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO, art. 9 ust. 2
lit. g RODO); - w przypadku osób, pozytywnie zrekrutowanych do projektu, dane będą przetwarzane w celu udzielania wsparcia, monitorowania, sprawozdawczości, komunikacji, publikacji, ewaluacji, zarządzania finansowego, weryfikacji
i audytów oraz do celów określania kwalifikowalności uczestników na podstawie przepisów prawa (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO); przepisy prawa, o których mowa w punktach b) i c):- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z 24 czerwca 2021 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej;
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013 (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021, str. 21, z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych
ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027; - Ustawa z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
- bieżącego kontaktu związanego z realizacją projektu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- wewnętrznych celów administracyjnych – prowadzenia statystyk, raportowania (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
3. Kategorie danych
W ramach projektu będą przetwarzane dane określone w dokumentacji projektowej stanowiącej załączniki do Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.
4. Źródło danych
W odniesieniu do osób składających Wnioski o udzielenie wparcia, dane będą gromadzone bezpośrednio od tych osób. Dodatkowo dane mogą być gromadzone z ogólnie dostępnych źródeł takich jak baza KRS i CEIDG.
5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych w związku z realizacją celów wskazanych w punkcie 2 mogą być:
- Personel Współadministratorów;
- podmioty, którym Współadministratorzy powierzyli przetwarzanie danych osobowych (podmioty przetwarzające) w szczególności: podmioty świadczące usługi związane z realizacją i obsługą Projektu na podstawie zawartych umów;
- podmioty, którym Współadministratorzy zobowiązani są udostępniać dane na podstawie przepisów prawa np. uprawnione organy państwa, organy ścigania;
- Instytucja Pośrednicząca tj. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Instytucja Zarządzająca w ramach projektu tj. Minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego jako odrębni Administratorzy, którzy otrzymuje dane osobowe uczestników na podstawie przepisów prawa.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
7. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Współadministratorów w okresie niezbędnym do realizacji celów wskazanych w punkcie 2, tj.: w związku z procesem rekrutacji, do czasu zakończenia procesu rekrutacji, po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa dla celów archiwizacyjnych i rozliczenia funduszy w ramach Projektu. W przypadku osób zakwalifikowanych do projektu przez okres trwania projektu, a następnie przez czas niezbędny do rozliczenia środków finansowych w ramach prowadzonego projektu.
8. Przysługują Pani/Panu następujące prawa:
- prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO;
- prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO;
- prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO;
- prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO;
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 RODO;
- prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu
na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie wydanej uprzednio zgody na przetwarzanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
9. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – o ile uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem przepisów RODO.
10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do rozpatrzenia zgłoszenia do udziału w projekcie, a następnie do udziału w projekcie.
11. Współadministratorzy zgodnie z art. 26 ust. 1 RODO wyznaczają punkt kontaktowy, dla osób, których dane dotyczą, gdzie można się zwracać z każdą sprawą związaną z przetwarzaniem danych osobowych przez Współadministratorów. Punktem kontaktowym jest Regionalne Centrum Technologii i Wiedzy Interior Sp. z o.o. Kontakt z punktem kontaktowym dla podmiotów danych jest możliwy pod adresem iod@parkinterior.pl, lub pocztą tradycyjną: 67-100 Nowa Sól, ul. Inżynierska 8. Niezależnie od powyższego Uczestnik może dochodzić swoich praw wynikających z RODO zgodnie z art. 26 ust. 3 RODO wobec któregokolwiek ze Współadministratorów wspólnie odpowiedzialnych za czynność przetwarzania danych osobowych objętą współadministrowaniem, tj. wobec któregokolwiek z podmiotów wymienionych w pkt 1 niniejszej informacji.
Prosimy o zapoznanie się z niniejszą Polityką w celu zrozumienia naszych działań dotyczących Twoich danych osobowych i sposobu ich przetwarzania w ramach realizowanego projektu pn. Usługi rozwojowe 4.0 - wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii, zwanego dalej Projektem . Korzystając ze strony internetowej pod nazwą Usługi rozwojowe wsparcie podmiotów BUR, wyrażają Państwo zgodę na postanowienia zawarte w niniejszej Polityce.
Administratorem i właścicielem strony internetowej dostępnej pod adresem: https://www.uslugirozwojowe40.pl/ jest Regionalne Centrum Technologii i Wiedzy Interior Sp. z o.o. z siedzibą w Nowej Soli (67-100) przy ul. Inżynierskiej 8, zwane dalej Interior.
Współadmistratorami danych osobowych są:
- Zachodniopomorska Grupa Doradcza Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie (70-412) przy Alei Niepodległości 22
- Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej z siedzibą w Zielonej Górze (65-076) przy ul. Reja 6
I. Zakres niniejszej Polityki
Interior przykłada dużą wagę do ochrony Twojej prywatności. Pragniemy zapewnić, że traktujemy Twoje dane ze starannością i uwzględnieniem zobowiązań wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Niniejsza polityka opisuje rodzaje danych, jakie Interior może od Ciebie zbierać lub jakie możesz przekazywać nam oraz zasady ich zbierania, wykorzystywania, przetwarzania, ujawniania i ochrony.
Niniejsza Polityka obejmuje zarówno nasze procedury online, jak i offline dotyczące gromadzenia danych. Polityka obowiązuje wszystkie osoby odwiedzające stronę pod nazwą Usługi rozwojowe wsparcie podmiotów BUR. Na stronie mogą znajdować się linki do stron internetowych innych podmiotów. Podmioty te mogą mieć własną politykę prywatności, z którą należy się zapoznać. Nie ponosimy odpowiedzialności za praktyki dotyczące prywatności stron trzecich. Niezależnie od postanowień niniejszej Polityki, w niektórych sytuacjach możemy wystąpić o Twoją wyraźną i dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych, jeżeli zgoda taka jest wymagana na mocy prawa.
II. Przetwarzanie danych osobowych
Korzystając ze strony, w tym kontaktując się z nami możesz przekazywać nam swoje dane osobowe. Poniżej przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dla osób kontaktujących się z nami. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osób biorących udział w rekrutacji w ramach Projektu lub zakwalifikowanych do Projektu zawarte zostały w zakładce „Ochrona Danych Osobowych„
1. Inspektor Ochrony Danych
Współadministratorzy zgodnie z art. 26 ust. 1 RODO wyznaczają punkt kontaktowy, dla osób, których dane dotyczą, gdzie można się zwracać z każdą sprawą związaną z przetwarzaniem danych osobowych przez Współadministratorów. Punktem kontaktowym jest Interior. Kontakt z punktem kontaktowym dla podmiotów jest możliwy pod adresem iod@parkinterior.pl
2. Odbiorcy danych osób kontaktujących się z nami
Odbiorcami danych osobowych mogą być:
- osoby upoważnione przez Współadministratorów – pracownicy oraz współpracownicy;
- podmioty, którym Współadministratorzy powierzyli przetwarzanie danych osobowych (podmioty przetwarzające) na podstawie zawartych umów;
- podmioty, którym Współadministratorzy zobligowani będą udostępnić dane
na podstawie przepisów prawa.
3. Przekazywanie danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej
Przetwarzane dane osobowe nie są przekazane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej w ramach świadczonych usług i korzystania ze strony pod nazwą Inwestycje w usługi rozwojowe.
4. Okres przechowywania danych
Dane osobowe będą przetwarzane przez Współadministratorów w związku z kontaktem do czasu załatwienia sprawy, udzielania odpowiedzi na otrzymane zapytanie, a następnie przez okres archiwizacji tj. okres do zakończenia realizacji Projektu.
5. Prawa osób, których dane dotyczą
- Prawo dostępu do treści swoich danych osobowych (art. 15 „RODO”);
- Prawo do sprostowania nieprawidłowych i uzupełnienia brakujących danych (art. 16 „RODO”);
- Prawo żądania usunięcia danych – tzw. „prawo do bycia zapomnianym”
(art. 17 „RODO”), w przypadku gdy:- dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
- osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania,
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego.
- Prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 „RODO”)
w przypadku gdy:- osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych dla swoich celów,
ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, - osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.
- Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 „RODO”), co oznacza, iż niezależnie od praw wymienionych w niniejszym dokumencie osoba, której dane dotyczą może w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych przez Administratora w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora, w tym na potrzeby marketingu bezpośredniego. Sprzeciw jest dla Administratora wiążący, chyba że Administrator wykaże istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą lub istnienie podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
- Prawo żądania przeniesienia danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany, gdy są one przetwarzane przez Administratora na podstawie zgody lub umowy (art. 20 „RODO”), co oznacza, iż osoba, której dane dotyczą prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe;
- Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie wydanej uprzednio zgody na przetwarzanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) „RODO”.
6. Skarga do organu nadzorczego
Jeżeli osoba, której dane dotyczą uzna, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem przepisów „RODO”, przysługuje jej prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym obecnie jest Prezes Urzędu Ochrony Danych.
7. Dobrowolność podania danych
Podanie danych osobowych w przypadku kontaktu, przesłania zapytania w celu uzyskania informacji jest dobrowolne, jednakże w niektórych sytuacjach może być niezbędne dla udzielania właściwej odpowiedzi lub odpowiedniego rozpatrzenia sprawy.
III. Bezpieczeństwo danych
Dane Użytkownika są przechowywane i chronione z należytą starannością, zgodnie z wdrożonymi procedurami wewnętrznymi Administratora. Administrator przetwarza informacje o Użytkowniku przy użyciu odpowiednich środków technicznych
i organizacyjnych spełniających wymagania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów o ochronie danych osobowych. Środki te mają na celu przede wszystkim zabezpieczenie danych osobowych Użytkowników przed dostępem osób nieupoważnionych. W szczególności, dostęp do danych osobowych Użytkowników mają jedynie osoby upoważnione, które są zobowiązane do zachowania tych danych w tajemnicy. Użytkownik powinien jednocześnie dochować staranności w zabezpieczeniu swoich danych osobowych przekazywanych w ramach sieci Internet, w szczególności nie ujawniać swoich danych logowania osobom trzecim, stosować zabezpieczenia antywirusowe oraz aktualizować oprogramowanie.
IV. Prawa autorskie
Wszystkie treści umieszczone na Stronie stanowią przedmiot praw autorskich Administratora (np. zdjęcia, teksty, video) i podlegają ochronie na mocy przepisów prawa. Administrator nie wyraża zgody na kopiowanie tychże treści w całości
lub części bez jego wyraźnej, uprzedniej zgody. Treści umieszczone na Stronie są aktualne na dzień ich zamieszczenia, chyba że wskazano inaczej.
V. Korzystanie z plików COOKIES
Podobnie jak większość stron internetowych, Strona pod nazwą Inwestycje w usługi rozwojowe korzysta z tzw. technologii śledzących, czyli plików cookies (“ciasteczek”).
Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne,
w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. - Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Interior
- Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; - tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- utrzymania sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
- dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
- W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- W ramach Serwisu www.uslugirozwojowe4.0 stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
Nazwa Cookie Rodzaj Cel contrast Trwałe Przechowuje ustawienia zmiany wyglądu strony (widok normalny/kontrastowy) kookie Trwałe Przechowuje wyrażone zgody system40 Sesyjne Przechowuje identyfikator sesji zoom Trwałe Przechowuje ustawienia powiększenia czcionki - W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
- Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest pod adresem www.wszystkoociasteczkach.pl lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.
VI. Aktualizacje Polityki
Niniejsza Polityka może ulegać zmianom, zatem prosimy regularnie odwiedzać naszą stronę internetową.
Regionalne Centrum Technologii i Wiedzy ,,INTERIOR” Sp. z o.o.
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE ,,USŁUGI ROZWOJOWE 4.0 – wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii”
nr FERS.01.03-IP.09-0015/23
w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027
PRIORYTET
I - Umiejętności
DZIAŁANIE
01.03 Kadry nowoczesnej gospodarki
Projekt wybrany do dofinansowania w naborze
FERS.01.03-IP.09-001/23 „Usługi rozwojowe 4.0”
Obecna wersja Regulaminu rekrutacji obowiązuje od 28.02.2024 do odwołania
Nowa Sól, dnia 28.02.2024 (aktualizacja z dn. 25.06.2024)
1. Słownik pojęć
Użyte w niniejszym Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie “USŁUGI ROZWOJOWE 4.0 – wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii”, zwanym dalej “Regulaminem” pojęcia oznaczają:
- Baza Usług Rozwojowych (BUR) – internetowy rejestr usług rozwojowych prowadzony w formie systemu teleinformatycznego przez administratora bazy. Baza w szczególności umożliwia prowadzenie, na podstawie art. 6aa ust. 1 ustawy o PARP rejestru podmiotów (Dostawców usług) zapewniających należyte świadczenie usług rozwojowych, współfinansowanych ze środków publicznych. Szczegółowe zasady funkcjonowania bazy określa Rozporządzenie Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie rejestru podmiotów świadczących usługi rozwojowe (Dz. U. poz. 1686).. Baza skierowana jest do instytucji/przedsiębiorców, ich pracowników/czek oraz pozostałych osób fizycznych.
- Beneficjent – podmiot realizujący projekt na podstawie umowy o dofinansowanie w ramach Działania 01.03 Kadry nowoczesnej gospodarki, odpowiedzialny za udzielenie wsparcia.
W ramach projektu “USŁUGI ROZWOJOWE 4.0 - wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii” funkcję Beneficjenta pełni Regionalne Centrum Technologii i Wiedzy ,,INTERIOR” Sp. z o.o. z siedzibą w Nowej Soli (strona internetowa: https://parkinterior.pl/). - Biuro projektu - oznacza miejsce, w którym realizowany jest projekt, czyli główną siedzibę Beneficjenta. Dane kontaktowe:
ul. Inżynierska 8, 67-100 Nowa Sól
tel. +48 68 411 44 00 lub +48 734 150 848
adres e-mail: kontakt@uslugirozwojowe40.pl
Informacja na temat aktualnych godzin otwarcia biura projektu znajduje się na stronie internetowej projektu: https://www.uslugirozwojowe40.pl/kontakt w zakładce „Kontakt” - Dostawca wsparcia - oznacza Wykonawcę lub Dostawcę, wyłonionego przez Podmiot BUR w ramach przeprowadzonego rozeznania rynku przy czym:
- Wykonawca - rozumiany jest jako wykonawca usługi szkoleniowej i/lub doradczej niezależnie od dostawcy licencji
- Dostawca - rozumiany jest jako:
- Dostawca licencji
- Dostawca licencji wraz z usługą szkoleniową i/lub doradczą
- Działanie - Działanie 01.03 Kadry nowoczesnej gospodarki Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.
- Dzień – dzień kalendarzowy, o ile nie wskazano inaczej. Jeżeli koniec terminu na wykonanie czynności przypada na dzień ustawowo wolny od pracy lub na sobotę, termin upływa następnego dnia, który nie jest dniem wolnym od pracy ani sobotą.
- Ekspert ds. oceny (dalej Ekspert) – osoba dokonująca merytorycznej oceny oraz analizy informacji znajdujących się we wniosku o udzielenie wsparcia, oraz oceny sposobu rozeznania rynku. Złożone w ramach projektu wnioski o udzielenie wsparcia oceniane będą przez jednego Eksperta ds. oceny w zależności od obszaru, w którym podmiot BUR wskaże, że otrzyma wartość dodaną w zakresie innowacyjności na poziomie podmiotu BUR, tj.:
- Eksperta ds. oceny w obszarze tradycyjnych usług rozwojowych,
- Eksperta ds. oceny w obszarze zdalnych usług rozwojowych,
- Eksperta ds. oceny w obszarze usług rozwojowych wykorzystujących technologie immersyjne.
- FERS - Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.
- Instytucja Pośrednicząca (IP) – instytucja, o której mowa w art. 2 pkt 10 ustawy wdrożeniowej. Rolę Instytucji Pośredniczącej w Działaniu pełni Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy 00-834), przy ul. Pańskiej 81/83.
- Instytucja Zarządzająca (IZ) – Minister Właściwy do spraw Rozwoju Regionalnego.
- Nowe formy usług rozwojowych – formy usług, których nie posiadał w swojej ofercie podmiot świadczący usługi rozwojowe posiadający wpis do Bazy Usług Rozwojowych, uprawniający do publikowania usług z możliwością ich dofinansowania ze środków publicznych, do dnia wystąpienia do Beneficjenta z wnioskiem o udzielenie wsparcia.
- Partner projektu – podmiot realizujący projekt partnerski, o którym mowa w art. 39 ust. 1 ustawy, wspólnie z Beneficjentem na warunkach określonych w porozumieniu lub umowie o partnerstwie.
W ramach projektu funkcję Partnerów projektu pełnią:
- Zachodniopomorska Grupa Doradcza Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie (strona internetowa: https://zgd.com.pl/)
oraz - Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej z siedzibą w Zielonej Górze (strona internetowa: https://www.opzl.pl/).
- Zachodniopomorska Grupa Doradcza Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie (strona internetowa: https://zgd.com.pl/)
- Podmioty świadczące usługi w Bazie Usług Rozwojowych (podmioty BUR, Wnioskodawca – w dokumentacji zamiennie z „odbiorcy wsparcia”) – podmioty świadczące usługi rozwojowe posiadające wpis do Bazy Usług Rozwojowych (BUR) uprawniający do publikowania usług z możliwością ich dofinansowania ze środków publicznych, w rozumieniu rejestru, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 8 ustawy o PARP.
- Pracownik/pracownica Podmiotu BUR – pracownik w rozumieniu art. 3 ust 3 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzenia Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462 z późn. zm.).
- Projekt – projekt „USŁUGI ROZWOJOWE 4.0 - wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii” wybrany do dofinansowania w naborze nr FERS.01.03-IP.09-001/23 „Usługi rozwojowe 4.0” realizowany przez Regionalne Centrum Technologii i Wiedzy “INTERIOR” Sp. z o.o. w partnerstwie z Zachodniopomorską Grupą Doradczą Sp. z o.o. i Organizacją Pracodawców Ziemi Lubuskiej współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Działania 01.03 Kadry nowoczesnej gospodarki, Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.
- Projekt ogólnopolski – projekt obejmujący swoim zasięgiem obszar każdego województwa w Polsce.
- Strona projektu - strona internetowa projektu “USŁUGI ROZWOJOWE 4.0 - wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii” dostępna pod adresem https://www.uslugirozwojowe40.pl/
- System informatyczny - system dostępny pod adresem https://system.uslugirozwojowe40.pl/ służący m.in. do przygotowania i złożenia Wniosku o udzielenie wsparcia z załącznikami, dokumentów pracownika/czki (jeśli dotyczy) z załącznikami, korespondencji, rozliczenia wraz z załącznikami w ramach projektu “USŁUGI ROZWOJOWE 4.0 - wsparcie podmiotów BUR w obszarze tworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii”. Dokumenty złożone poza systemem nie będą rozpatrywane.
- Refundacja / dofinansowanie - stanowi maksymalną kwotę, o jaką Podmiot BUR może ubiegać się w ramach projektu i wynosi maksymalnie 80% kosztów zakupu licencji lub licencji wraz z usługą szkoleniową/doradczą naliczoną zgodnie ze wzorem: całkowita wartość wydatków kwalifikowalnych x 80% = kwota refundacji, przy czym jeżeli kwota refundacji stanowi więcej niż maksymalna kwota refundacji 50.364,58 zł, zostanie pomniejszona do tej wartości.
- Rozporządzenie - rozporządzenie Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 6 czerwca 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027” (Dz. U. poz. 868) stanowiące podstawę udzielania pomocy de minimis przez Beneficjenta.
- Usługa szkoleniowa/doradcza (Usługa) – usługa rozwojowa w rozumieniu art. 3 Rozporządzenia BUR, posiadająca charakter instruktażowy do użytkowania licencji, obowiązkowo musi być bezpośrednio związana z zakupem licencji w ramach wsparcia, mająca na celu wyłącznie wsparcie dla Podmiotu BUR w zakresie użytkowania zakupionej w ramach otrzymanego wsparcia licencji. Wydatek dotyczący usługi szkolenia lub doradztwa jest elementem fakultatywnym dla Podmiotu BUR składającego wniosek o udzielenie wsparcia.
- Uczestnik projektu – osoba fizyczna, bezpośrednio korzystająca z interwencji EFS+. Uczestnikiem w niniejszym projekcie jest pracownik/pracownica Podmiotu BUR biorący/a udział w usłudze szkoleniowej lub doradczej bezpośrednio powiązanej z zakupem licencji przez Podmiot BUR.
- Ustawa wdrożeniowa - Ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz. U. poz. 1079).
- Wkład własny – wkład do projektu pozyskany od Podmiotu BUR w postaci opłaty stanowiącej dopełnienie do 100% kosztów, wartości kosztów kwalifikowalnych zakupu licencji lub licencji wraz z usługą szkoleniową/ doradczą. W niniejszym projekcie wkład własny wnoszony jest przez podmioty BUR na poziomie minimum 20% kosztów zakupu licencji lub licencji wraz z usługą szkoleniową/doradczą naliczonego zgodnie ze wzorem:
całkowita wartość wydatków kwalifikowalnych x 20% = minimalny wkład własny,
przy czym Podmiot BUR może wnieść wkład własny w wyższej kwocie przy minimalnej kwocie wkładu własnego na poziomie 20%. Przy niższym poziomie kwotę ustala się proporcjonalnie.
Wkład własny nie może pochodzić ze środków publicznych w postaci kredytów preferencyjnych, dopłat do oprocentowania kredytów, gwarancji lub poręczeń udzielonych na warunkach korzystniejszych niż oferowane na rynku, a także środków z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej i Funduszu Spójności. - Wydatki kwalifikowalne - suma kosztów zakupu wszystkich licencji lub licencji wraz z usługą szkoleniową/ doradczą wykazanych przez Podmiot BUR we wniosku o udzielenie wsparcia, jednak nie więcej niż 62.955,73 zł.
- Wydatki niekwalifikowalne - jest to różnica pomiędzy całkowitą kwotą licencji lub licencji wraz z usługą szkoleniową/doradczą, jaką poniósł Podmiot BUR, a wartością wydatków kwalifikowalnych w projekcie, tj. kwotą 62.955,73 zł. Wysokość kosztów niekwalifikowalnych w projekcie Podmiot BUR pokrywa ze środków własnych i nie podlega ona refundacji.
- Wniosek o udzielenie wsparcia (Wniosek) – formularz niezbędny do wypełnienia przez podmiot BUR na etapie zgłoszenia do projektu, zawierający opis potrzeb przedsiębiorstwa w zakresie zakupu licencji, prowadzącego do stworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystania nowych technologii, w tym w zakresie form zdalnych tych usług.
- Wnioskodawca – podmiot BUR składający wniosek o udzielenie wsparcia.
- Zakup licencji – zakup wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w § 10 ust. 1 pkt 5 Rozporządzenia Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 25 maja 2023 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021–2027 (Dz.U. z 2023 r. poz.1106). W niniejszym projekcie licencję należy interpretować zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych1. Licencja musi uprawniać do stworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystania nowych technologii, w tym w zakresie form zdalnych tych usług. Licencja po zakupie musi uprawniać Podmiot BUR do korzystania z utworu na warunkach określonych umową licencyjną, które zgodne są z założeniami projektu.
Wydatek dotyczący licencji jest elementem obligatoryjnym dla wszystkich podmiotów BUR składających wniosek o udzielenie wsparcia w niniejszym projekcie.
2. Informacje o projekcie
Celem projektu jest udzielenie wsparcia Podmiotom BUR w postaci refundacji kosztów zakupu licencji. Zakup licencji ma wspomóc Twój podmiot w stworzeniu, rozwoju i sprzedaży nowych form usług rozwojowych lub wykorzystaniu nowych technologii, w tym w zakresie form zdalnych tych usług. Możesz także sfinansować koszty usługi szkolenia lub doradztwa dla pracownika/ów i pracowniczki/czek, aby przygotować ich do korzystania z licencji.
Pamiętaj jednak, że:
- jesteś uprawniony tylko do jednorazowego wnioskowania o refundację kosztów zakupu licencji (tylko u jednego Beneficjenta) - w związku z czym przeanalizuj dokładnie swoje potrzeby rozwojowe, uwzględniając przy tym fakt, że możesz zawnioskować o refundację kosztów zakupu więcej niż jednej licencji,
- usługi szkolenia lub doradztwa mogą mieć jedynie charakter instruktażowy tj. wskazać sposób obsługi licencji, nie zaś charakter edukacyjny, tj. wskazać, w jaki sposób stworzyć nową usługę,
- uzyskujesz refundację do 80% kosztów zakupu licencji lub licencji wraz z usługą szkoleniową/doradczą przy możliwości ubiegania się o refundację kwoty maksymalnie na poziomie 50.364,58 zł, przy niższym poziomie kwotę ustala się proporcjonalnie,
- jesteś zobligowany do wniesienia wkładu własnego na poziomie minimum 20% kosztów zakupu licencji lub licencji wraz z usługą szkoleniową/doradczą, przy niższym poziomie kwotę ustala się proporcjonalnie - możesz też wnieść wkład własny na poziomie wyższym niż 20% kosztów zakupu licencji lub licencji wraz z usługą szkoleniową/doradczą.
Składając wniosek o udzielenie wsparcia na zakup licencji, potwierdzasz, że zapoznałaś/-eś się z niniejszym Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie (zwanym dalej Regulaminem) oraz akceptujesz jego postanowienia. Regulamin dostępny jest na stronie https://www.uslugirozwojowe40.pl/zgloszenie.
Podmiot odpowiedzialny za udzielenie wsparcia Regionalne Centrum Technologii i Wiedzy ,,INTERIOR” Sp. z o.o. prowadzi biuro projektu, do którego możesz udać się osobiście, zadzwonić lub napisać maila:
Regionalne Centrum Technologii i Wiedzy ,,INTERIOR” Sp. z o.o.
ul. Inżynierska 8, 67-100 Nowa Sól
tel. +48 68 411 44 00 lub +48 734 150 848
adres e-mail: kontakt@uslugirozwojowe40.pl
strona internetowa projektu: https://www.uslugirozwojowe40.pl/
Źródło finansowania wsparcia: Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus – Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027.
2.1. Jak wziąć udział w projekcie?
- Jeżeli chcesz wziąć udział w tym projekcie, zapoznaj się z niniejszym Regulaminem.
- Przed przystąpieniem do procesu rekrutacji jesteś zobowiązany do rejestracji konta swojej firmy w specjalnie przygotowanym przez nas Systemie Informatycznym dostępnym pod adresem https://system.uslugirozwojowe40.pl/.
- Proces rekrutacji składa się z dwóch etapów.
Przystępując do projektu na 1 ETAPIE, musisz złożyć Wniosek o udzielenie wsparcia (załącznik nr 1 do Regulaminu) zawierający opis Twojego pomysłu na zakup licencji lub licencji wraz z usługą szkoleniową/doradczą wraz z Protokołem wyboru dostawcy/wykonawcy (załącznik nr 8 do Regulaminu). Po otrzymaniu pozytywnej oceny Twojego pomysłu, na 2 ETAPIE procesu rekrutacji, jesteś zobowiązany do złożenia wybranych załączników wymienionych na ostatniej stronie Regulaminu (załączniki nr 2-7 do Regulaminu). - Zrobisz to najwygodniej jak to możliwe w systemie informatycznym, w którym prowadzona jest rekrutacja oraz korespondencja – https://system.uslugirozwojowe40.pl/.
- Pomimo określonej lokalizacji biura projektu, jest on realizowany na terenie całej Polski. Zgłaszając się do projektu przez system informatyczny, możesz to zrobić niezależnie, gdzie aktualnie przebywasz.
2.2. Ważne daty
- Rozpoczęcie procesu rekrutacji: 29.03.2024
- Zakończenie procesu rekrutacji: 28.02.2026
- Termin rozpatrzenia wniosku o udzielenie wsparcia wynosi do 30 dni roboczych, od dnia złożenia wniosku przez Podmiot BUR.
- W wyjątkowych przypadkach termin rozpatrzenia wniosku o udzielenie wsparcia może ulec wydłużeniu m.in. ze względu na konieczność uzupełnienia przez Ciebie braków w dokumentacji, dużej liczby złożonych wniosków o udzielenie wsparcia itp., wówczas taka informacja zostanie zamieszczona na stronie internetowej projektu https://www.uslugirozwojowe40.pl/.
- W przypadku awarii systemu IT powyższy termin może ulec zmianie, wówczas taka informacja zostanie zamieszczona na stronie internetowej projektu https://www.uslugirozwojowe40.pl/ i/lub zostaniesz o tym fakcie poinformowany indywidualnie.
Pamiętaj!
Wniosek o udzielenie wsparcia możesz złożyć w dowolnym momencie trwania rekrutacji. - W przypadku wyczerpania środków i zakończenia rekrutacji, informacja zostanie zamieszczona na stronie projektu https://www.uslugirozwojowe40.pl/ i na stronie PARP https://fers.parp.gov.pl/component/grants/grants/uslugi-rozwojowe-4-0---oferta-dla-dostawcow-uslug-bur.
2.3. Kto może otrzymać wsparcie?
- Możesz ubiegać się o wsparcie, jeśli spełniasz wymagania określone w Regulaminie.
- Jeśli należysz do poniższej grupy, to ten projekt jest dla Ciebie:
- jesteś podmiotem posiadającym wpis do Bazy Usług Rozwojowych (Podmiotem BUR) dostępnej pod adresem https://uslugirozwojowe.parp.gov.pl/, który uprawnia Cię do publikowania usług z możliwością ich dofinansowania ze środków publicznych. Jeśli chcesz się upewnić o jakich podmiotach mowa, możesz sprawdzić w art. 6 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462 z późn. zm.).
- NIE możesz ubiegać się o wsparcie, jeśli:
- otrzymałeś wsparcie na zakup licencji lub licencji wraz z usługą szkoleniową/doradczą u innego Beneficjenta realizującego projekt w ramach tego samego naboru. Jeśli nie jesteś pewien, czy możesz wziąć udział w projekcie, poproś Beneficjenta o weryfikację. Można jej dokonać, podając wyłącznie nr NIP i nazwę firmy,
- otrzymałeś wsparcie z innych źródeł publicznych na zakup licencji lub licencji i szkoleń/ doradztwa, o których dofinansowanie chcesz się ubiegać w niniejszym projekcie,
- bezpośrednio lub pośrednio wspierasz działania wojenne Federacji Rosyjskiej, lub jesteś za nie odpowiedzialny, tzn. NIP twojego podmiotu znajduje się na tzw. Liście sankcyjnej dostępnej na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/mswia/lista-osob-i-podmiotow-objetych-sankcjami
- jesteś dostawcą licencji lub wykonawcą usług szkoleniowych/ doradczych w zakresie obsługi licencji w tym naborze. Jeśli nie jesteś pewien czy sprzedana przez Twoją firmę licencja została zakupiona w ramach tego naboru, poproś Beneficjenta o weryfikację. Można jej dokonać, podając wyłącznie nr NIP i nazwę firmy,
- planujesz zakupić licencję lub usługę szkoleniową/ doradczą w zakresie obsługi licencji od podmiotu powiązanego z Tobą/ Twoją firmą (bezpośrednio lub za pośrednictwem innych podmiotów).
2.3.1. Co oznacza być powiązanym?
- Oznacza to, że posiadasz Ty/Twoja firma bezpośrednie lub pośrednie powiązania kapitałowe lub osobowe z Beneficjentem, Partnerem i/lub Dostawcą licencji lub usług szkoleniowych/doradczych w zakresie obsługi licencji, od którego planujesz zakup, w szczególności:
- jesteś wspólnikiem w spółce cywilnej lub spółce osobowej Beneficjenta, Partnera, Dostawcy wsparcia,
- posiadasz co najmniej 10% udziałów lub akcji w podmiocie Beneficjenta, Partnera, Dostawcy wsparcia,
- pełnisz funkcję członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika u Beneficjenta, Partnera, Dostawcy wsparcia
- pozostajesz w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że budzi uzasadnione wątpliwości co do bezstronności w stosunku do Beneficjenta, Partnera, Dostawcy wsparcia, w szczególności pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia2, lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
W celu weryfikacji powiązań będziesz zobligowany do złożenia oświadczenia o braku powiązań podmiotu BUR z Beneficjentem, Partnerami oraz Dostawcą wsparcia [zgodnie ze wzorem w załączniku nr 5].
- Spełnienie powyższego warunku będzie weryfikowane przez Beneficjenta, przy czym weryfikacja powinna się opierać na analizie danych pochodzących z wiarygodnych źródeł, np. publicznie dostępnych rejestrów, w szczególności: Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych. Beneficjent może także korzystać z ogólnie dostępnych serwisów on-line (np. https://rejestr.io/) lub informacji udostępnianych przez wywiadownie gospodarcze.
2.4. Na co możesz otrzymać środki?
- Zakup licencji, która pozwoli na stworzenie, rozwój i sprzedaż nowych form usług rozwojowych lub stworzenie nowych technologii, w tym także dla form zdalnych usług. Co oznacza, że licencja po zakupie musi uprawniać Cię do korzystania z utworu na warunkach określonych umową licencyjną, zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Możesz zakupić licencje (jedną lub wiele), na podstawie których wykonano minimum 5 komercyjnych usług, w których udział wzięło łącznie 50 uczestników w okresie ostatnich 3 lat przed dniem zgłoszenia się przez Ciebie do projektu. Po Twojej stronie, na etapie wyboru dostawcy licencji, będzie zebranie wraz z ofertą referencji lub dokumentów księgowych (z wyłączeniem noty księgowej) od dostawcy licencji potwierdzających, że kupowana przez Ciebie licencja została zakupiona co najmniej pięciokrotnie i uprawniała do świadczenia usług łącznie dla minimum 50 uczestników w okresie ostatnich 3 lat przed złożeniem przez Ciebie wniosku o udzielenie wsparcia.
W celu potwierdzenia powyższych założeń, w przypadku licencji powszechnie użytkowanych i rozpoznawalnych na rynku, należy wskazać we Wniosku o udzielenie wsparcia informacje wprost potwierdzające, iż planowana do zakupu licencja spełnia powyższe założenia, tj. została zakupiona 5 minimum pięciokrotnie i wyświadczono na jej podstawie usługi łącznie dla minimum 50 uczestników w okresie 3 lat przed złożeniem wniosku o udzielenie wsparcia. W tym celu we Wniosku o udzielenie wsparcia wskaż informacje potwierdzające, że planowana do dofinansowania licencja jest powszechnie rozpoznawalna i na jakiej podstawie zostało to przez Ciebie sprawdzone. Ekspert dokona oceny czy podana informacja jest prawdziwa.
Refundacji w ramach projektu podlega zakup licencji dokonany przez Ciebie nie wcześniej, niż po podpisaniu umowy wsparcia z Beneficjentem i ich finansowanie przez okres nie dłuższy niż 24 miesiące (24 miesiące od dnia zakupu).
Uwaga!
Przedstawione przez dostawcę wsparcia referencje lub dokumenty księgowe (z wyłączeniem noty księgowej) muszą potwierdzić, że oferowana przez niego licencja została zakupiona co najmniej pięciokrotnie i uprawniała do świadczenia usług łącznie dla minimum 50 uczestników w okresie ostatnich 3 lat przed złożeniem przez Ciebie wniosku o udzielenie wsparcia.
W przypadku braku możliwości określenia liczby użytkowników uprawnionych do skorzystania z usług świadczonych na podstawie zakupionej licencji stosuje się zasadę, zgodnie z którą jedna licencja uprawnia do skorzystania z usługi nie więcej niż przez jednego użytkownika (uczestnika usługi).
- Szkolenie lub doradztwo związane bezpośrednio z użytkowaniem licencji. Beneficjent zweryfikuje, czy jest potrzebne takie wsparcie w zakresie przewidzianej do zakupu licencji. W szkoleniu lub doradztwie może wziąć udział wyłącznie pracownik/czka podmiotu BUR, który jest zatrudniony na zasadach opisanych w art. 3 ust. 3. ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
2.5 Kto jest pracownikiem/czką zgodnie z ustawą o PARP?
Zgodnie z art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2023 r. poz. 462) przez pracownika należy rozumieć:
- pracownika/czkę (zatrudnionego/ą na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę) w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465),
- pracownika/czkę tymczasowego/ą (zatrudnionego/ą przez agencję pracy tymczasowej wyłącznie w celu wykonywania pracy tymczasowej na rzecz i pod kierownictwem pracodawcy użytkownika) w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 9 lipca 2003 r. o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1110),
- osobę wykonującą pracę na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia albo umowy o dzieło, TYLKO I WYŁĄCZNIE WTEDY, GDY - umowę taką zawarła z pracodawcą, z którym pozostaje w stosunku pracy, lub jeżeli w ramach takiej umowy wykonuje pracę na rzecz pracodawcy, z którym pozostaje w stosunku pracy,
- właściciela/lkę pełniącego/ą funkcje kierownicze,
- wspólnika/czkę, w tym partnera/kę prowadzącego/ą regularną działalność w przedsiębiorstwie i czerpiący/ą z niego korzyści finansowe.
Jeżeli niezbędne jest także zawnioskowanie o środki na szkolenie/doradztwo w zakresie użytkowania licencji, po otrzymaniu pozytywnej oceny pomysłu na zakup licencji musisz złożyć do Beneficjenta dokumenty zgłoszeniowe dla swojego pracownika/czki [załącznik nr 6 do Regulaminu] oraz oświadczenie w sprawie występowania o wsparcie raz w ramach naboru [załącznik nr 4 do Regulaminu]
Uwaga!
Beneficjent poprosi Cię o przedstawienie dokumentów potwierdzających, iż osoba delegowana na szkolenie/doradztwo w zakresie użytkowania licencji jest Twoim pracownikiem/czką, np. w przypadku:
- pracownika/czki zatrudnionego/j na podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę:
- dłużej niż 1 miesiąc musisz dostarczyć:
- potwierdzenie zapłaty składek ZUS za ostatni miesiąc przed przystąpieniem do projektu wraz z formularzem ZUS RCA / ZUS RPA i potwierdzeniem wysłania,
- krócej niż 1 miesiąc musisz dostarczyć:
- potwierdzenie zgłoszenia do ZUS - ZUS ZZA wraz z potwierdzeniem wysłania,
- dłużej niż 1 miesiąc musisz dostarczyć:
- pracownika/czki tymczasowego/ej - pracownika/czki zatrudnionego/ej przez agencję pracy tymczasowej wyłącznie w celu wykonywania pracy tymczasowej na rzecz i pod kierownictwem pracodawcy musisz dostarczyć:
- kopię umowy wskazującą na wykonywanie pracy na rzecz Twojego Podmiotu (Podmiotu BUR),
- osoby wykonującej pracę na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia albo umowy o dzieło, TYLKO I WYŁĄCZNIE WTEDY, GDY - umowę taką zawarła z pracodawcą, z którym pozostaje w stosunku pracy, lub jeżeli w ramach takiej umowy wykonuje pracę na rzecz pracodawcy, z którym pozostaje w stosunku pracy, musisz dostarczyć:
- potwierdzenie zapłaty składek ZUS za ostatni miesiąc przed przystąpieniem do projektu wraz z formularzem ZUS RCA / ZUS RPA i potwierdzeniem wysłania,
- właściciela/ki pełniącego/ej funkcje kierownicze musisz dostarczyć:
- potwierdzenie zapłaty składek ZUS za ostatni miesiąc przed przystąpieniem do projektu wraz z formularzem ZUS DRA / ZUS RCA i potwierdzeniem wysłania,
- wspólnika/czkę, w tym partnera/kę prowadzącego/ą regularną działalność w przedsiębiorstwie i czerpiący/ą z niego korzyści finansowe musisz dostarczyć:
- umowę spółki (np. cywilnej, umowę nabycia udziałów w spółce) (jeśli dane nie są widoczne w ogólnodostępnych rejestrach)
- dokument potwierdzający prowadzenie regularnej działalności w przedsiębiorstwie i czerpaniu z niego korzyści (np. kontrakt Menedżerski, kontrakt B2B o współpracy itp. wraz z dokumentem finansowym (np. faktura VAT) i potwierdzeniem przelewu)
Osoba, która weźmie udział w szkoleniu/doradztwie musi być Twoim pracownikiem/czką od momentu zgłoszenia, aż do 4 tygodni od zakończenia szkolenia/doradztwa. Jeżeli w tym czasie przestanie być Twoim pracownikiem/czką, refundacja poniesionych przez Ciebie kosztów nie obejmie szkolenia/doradztwa.
Do 4 tygodni po zakończeniu szkolenia/doradztwa Beneficjent poprosi Cię o przekazanie informacji, czy pracownik/czka, który uczestniczył/a w usłudze nadal jest u Ciebie zatrudniony/a. Twoim obowiązkiem jest przekazać takie dane.
PAMIĘTAJ!!!
Jesteś zobowiązany do poinformowania Instytucji Pośredniczącej, tj. Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Beneficjenta o planowanym terminie i miejscu (adres) realizacji szkolenia/doradztwa (jeżeli dotyczy) minimum 14 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem szkolenia/doradztwa.
W związku z przystąpieniem do Projektu Twój pracownik/Twoja pracowniczka mogą wziąć udział w szkoleniu/doradztwie tylko raz w ramach niniejszego konkursu w projektach prowadzonych przez innych Operatorów. Oznacza to, że jeśli Twój pracownik/Twoja pracowniczka jest też pracownikiem innego Podmiotu BUR, który również ubiega się o dofinansowanie do szkoleń/doradztwa, osoba ta (pracownik/czka) nie będzie mogła wziąć udział drugi raz we wsparciu (nawet w przypadku gdy zakres wsparcia będzie od siebie znacząco odbiegał).
2.6 Jakie warunki musisz spełnić?
- Musisz spełniać wszystkie wymagania określone w projekcie, tj.:
- Musisz posiadać środki na zakup licencji oraz usługi szkoleniowej/doradczej związanej bezpośrednio z wykorzystaniem licencji (jeżeli dotyczy). Dokonujesz zakupu za środki własne i otrzymujesz refundację do 80% kosztów zakupu licencji lub licencji wraz z usługą szkoleniową/doradczą z uwzględnieniem maksymalnej kwoty refundacji zaplanowanej w ramach projektu.
- Musisz spełnić warunki uzyskania pomocy de minimis4.
- W ramach projektu możesz zaplanować finansowanie licencji terminowej:
- licencji płatnej jednorazowo, której czas użytkowania nie będzie przekraczał 24 miesięcy (czas obowiązywania licencji powinien być zawarty w Umowie sprzedaży). Refundacji w ramach projektu będzie podlegał zakup licencji opłaconej przez Ciebie jednorazowo (dokonany nie wcześniej niż po podpisaniu Umowy wsparcia z Beneficjentem);
- licencji abonamentowej/subskrypcyjnej, która będzie opłacana w formie abonamentu czy też subskrypcji. Refundacji kosztów zakupu otrzymasz po udokumentowaniu zapłaty za każdy miesiąc użytkowania licencji z zastrzeżeniem, że refundacja może dotyczyć okresu maksymalnie 24 miesięcy, jednak nie później niż do czasu, jaki pozostał do końca realizacji projektu, tj. 30.06.2026 r. Rozliczenia licencji opłacanej w formie abonamentu czy też subskrypcji dokonasz, składając:
➢ Wniosek o refundację dwukrotnie — pierwszy Wniosek będziesz zobowiązany/a złożyć w ciągu 30 dni od dnia zapłaty pierwszej kwoty abonamentu na kwotę pierwszego miesiąca abonamentu, natomiast drugi Wniosek o refundację do 30 dni od zapłaty za ostatni miesiąc abonamentu na kwotę wszystkich miesięcy użytkowania licencji, bez pierwszego abonamentu, który został rozliczony pierwszym Wnioskiem o refundację, lub
➢ Wniosek o refundację po każdym miesiącu zapłaty za abonament/subskrypcję.
UWAGA!!!
W ramach projektu nie ma możliwości zakupu licencji bezterminowej.
Planując zakup licencji, musisz wziąć pod uwagę również, że Beneficjent może dokonać refundacji do 80% kosztów zakupu licencji lub licencji wraz z usługą szkoleniową/doradczą w kwocie nieprzekraczającej maksymalnej kwoty refundacji zaplanowanej na jeden Podmiot BUR poniesionych tylko do końca okresu realizacji projektu, tj. do dnia 30.06.2026.
- Musisz otrzymać pozytywną ocenę pomysłu na zakup licencji lub licencji wraz z usługą szkoleniową/doradczą dokonanej na podstawie złożonego przez Ciebie wniosku o udzielenie wsparcia „Twój pomysł” [załącznik nr 1 do Regulaminu] i rozeznania rynku wraz z otrzymanymi ofertami.
- Musisz zawrzeć umowę o udzielenie wsparcia z Beneficjentem [załącznik nr 9 do Regulaminu].
Pamiętaj!
Pomysł na zakup licencji musi odzwierciedlać Twoje faktyczne potrzeby i dać możliwość stworzenia, rozwoju i sprzedaży nowych form oferowanych dotychczas usług lub wykorzystania nowych technologii podczas ich świadczenia; mogą one dotyczyć także form zdalnych.
Wniosek o udzielenie wsparcia musi zawierać koszty zakupu licencji i ewentualnego szkolenia/doradztwa, zgodne z przeprowadzonym przez Ciebie rozeznaniem rynku.
3. Informacje finansowe
Maksymalna wartość brutto zakupionej licencji lub licencji z usługą szkoleniową, lub doradczą w zakresie jej użytkowania (jeśli dotyczy) | 62.955,73 zł |
Maksymalna wartość dofinansowania tzw. refundacja | 50.364,58 zł [80%] |
Maksymalna wartość wkładu własnego wniesionego przez Podmiot BUR | 12.591,15 zł [20%] |
Uwaga!
Masz możliwość zakupu licencji w dowolnej cenie, jednak wysokość refundacji będzie wynosić maksymalnie, tyle ile podano w tabeli powyżej.
3.1. Pomoc de minimis
- Refundacja kosztów zakupu licencji i szkolenia/doradztwa (jeśli dotyczy) będzie stanowić pomoc de minimis5. Oznacza to, że Beneficjent wystawi dla Ciebie zaświadczenie mówiące o tym, iż otrzymałeś pomoc finansową od państwa. W ciągu trzech lat możesz otrzymać maksymalnie 200 tysięcy euro pomocy de minimis. Beneficjent przed udzieleniem wsparcia zweryfikuje, czy nie przekroczyłeś tego limitu. W przypadku, gdy udzielenie pomocy spowodowałoby przekroczenie tego limitu, będziesz mógł wziąć udział w projekcie pod warunkiem wyrażenia zgody na niższy poziom refundacji.
- W celu weryfikacji pomocy de minimis będziesz zobligowany do złożenia Oświadczenia dotyczącego otrzymanej pomocy de minimis [zgodnie ze wzorem w załączniku nr 2] wraz z zaświadczeniami dotyczącymi uzyskanej pomocy de minimis oraz Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis [zgodnie ze wzorem w załączniku nr 7]
- Otrzymasz wsparcie w kwocie brutto (z uwzględnieniem kosztu podatku od towarów i usług (VAT). Oznacza to, że zgodnie z obowiązującym prawodawstwem krajowym, nie przysługuje Ci prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot podatku VAT. Nawet jeśli posiadasz wyżej wymienione prawo (potencjalnej prawnej możliwości odliczenia VAT) - wsparcie, które otrzymasz w projekcie, będzie refundowane łącznie z podatkiem VAT. Ponowne odliczenie VAT-u, oznacza naruszenie zasady zakazu podwójnego finansowania.
Chcesz wiedzieć więcej: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/media/112343/Wytyczne_dotyczace_kwalifikowalnosci_2021_2027.pdf - W celu weryfikacji braku wystąpienia podwójnego finansowania na etapie rozliczania kosztów wraz z wnioskiem o refundację będziesz zobligowany do złożenia oświadczenia o braku podwójnego finansowania zakupu licencji [zgodnie ze wzorem w załączniku nr 3]
4. Wniosek o udzielenie wsparcia (Twój pomysł)
Na 1 ETAPIE rekrutacji we wniosku o udzielenie wsparcia „Twój pomysł”, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, opisujesz swój pomysł. Składając wniosek o udzielenie wsparcia, jesteś zobowiązany do przeprowadzenia rozeznania rynku, na podstawie którego oszacujesz wartość licencji, którą chcesz zakupić, a wyniki zawrzesz we wniosku. Do wniosku należy także dołączyć protokół wyboru dostawcy/wykonawcy [wzór zgodny z załącznikiem nr 8], u którego zakupisz licencję i ewentualną usługę szkoleniową/doradczą, zgodnie z przeprowadzonym rozeznaniem rynku.
Na 1 ETAPIE rekrutacji obowiązkowo składasz oświadczenia, m.in. o niekaralności, tj. braku wpisu do Krajowego Rejestru Karnego oraz o niezaleganiu z należnościami wobec Skarbu Państwa, które stanowią integralną część załącznika nr 1 Wniosku o udzielenie wsparcia, a ich treść brzmi następująco:
- Oświadczenie o niekaralności, tj. braku wpisu do Krajowego Rejestru Karnego:
,,Nie zostałem/am skazany/a prawomocnym wyrokiem za przestępstwo składania fałszywych zeznań, przekupstwa, przestępstwa przeciwko mieniu, wiarygodności dokumentów, obrotowi pieniężnemu i papierami wartościowymi, obrotowi gospodarczemu, systemowi bankowemu, przestępstwa karno-skarbowe albo inne związane z wykonywaniem działalności gospodarczej lub popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych” (oświadczenie nr 7 w załączniku nr 1 Wniosek o udzielenie wsparcia). - Oświadczenie o niezaleganiu z należnościami wobec Skarbu Państwa:
,,Podmiot BUR, który reprezentuję, nie posiada zaległości z tytułu należności publicznoprawnych (nie zalega z uiszczaniem podatków, jak również z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych lub innych należności wymaganych odrębnymi przepisami)” (oświadczenie nr 8 w załączniku nr 1 Wniosek o udzielenie wsparcia).
W przypadku, gdy Podmiot BUR jest wspólnikiem spółki cywilnej należy załączyć oświadczenia dla wszystkich wspólników oraz dla spółki.
Powyższe oświadczenia zostaną przez Ciebie potwierdzone poprzez przedłożenie przed podpisaniem Umowy o udzielenie wsparcia:
- Zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego oraz
- Zaświadczenia z ZUS i Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z należnościami wobec Skarbu Państwa.
Zaświadczenia są ważne 1 miesiąc od daty wydania, o ile instytucja je wydająca nie ustanowi inaczej. W przypadku, gdy Podmiot BUR jest wspólnikiem spółki cywilnej należy załączyć zaświadczenia dla wszystkich wspólników oraz dla spółki.
W pierwszej kolejności złożony przez Ciebie Wniosek o udzielenie wsparcia wraz z załącznikami zostanie zweryfikowany pod kątem formalnym, a następnie przekazany do oceny Ekspertowi ds. oceny, który dokona weryfikacji merytorycznej Twojego pomysłu i oceny sposobu przeprowadzenia i udokumentowania rozeznania rynku.
Beneficjent zweryfikuje złożone przez Ciebie dokumenty w terminie do 30 dni od dnia złożenia. Jeżeli dokumenty będą wymagały dodatkowych wyjaśnień lub poprawy, termin zostanie zawieszony do czasu uzupełnienia przez Ciebie dokumentów. Poprawa dokumentów jest możliwa wyłącznie jednokrotnie w każdym poniższym przypadku:
- dokumenty są niekompletne (nie zawierają wszystkich załączników),
- posiadają niepełne informacje merytoryczne.
Zostaniesz wezwany do ich uzupełnienia lub złożenia dodatkowych wyjaśnień za pośrednictwem systemu informatycznego, lub pisemnie w wyznaczonym przez Beneficjenta terminie. Na poprawę będziesz miał 5 dni od momentu otrzymania informacji o potrzebie poprawy.
Uwaga!
Jeżeli nie złożysz wyjaśnień/poprawionych dokumentów w terminie wyznaczonym przez Beneficjenta będzie to równoznaczne z brakiem możliwości dalszej oceny wniosku.
Po otrzymaniu pozytywnej oceny Twojego pomysłu na 1 ETAPIE rekrutacji zostaniesz poproszony przez Beneficjenta o przedstawienie na 2 ETAPIE rekrutacji załączników od nr 2 do nr 7 wymienionych na ostatniej stronie Regulaminu.
Złożone przez Ciebie dokumenty na 2 ETAPIE rekrutacji będą podlegały ocenie przez Eksperta ds. rekrutacji, który zweryfikuje Twoją kwalifikowalność.
4.1. Czym jest rozeznanie rynku?
- Kierujesz zapytanie do co najmniej trzech potencjalnych wykonawców, o ile na rynku istnieje trzech potencjalnych wykonawców dla planowanej do zakupu licencji lub licencji i ewentualnego szkolenia/doradztwa lub korzystasz z minimum trzech cenników na stronach www.
- Rozeznanie rynku możesz przeprowadzić, łącząc źródła pozyskania danych np. 1 oferta i 2 PrtScr6 cenników ze stron www. Jeżeli oprócz zakupu licencji niezbędna jest także usługa szkoleniowa/doradcza należy przeprowadzić rozeznanie rynku i przygotować protokół wyboru dla tej usługi.
- Zapytanie musisz przekazać w taki sposób, aby posiadać potwierdzenie np. e-mail, zapis ze strony www. Jeżeli będziesz posiadał odpowiedzi od potencjalnych wykonawców, powinny zostać dostarczone Tobie w formie pozwalającej na załączenie ich do wniosku o udzielenie wsparcia np. e-mail, odpowiedź w wersji papierowej.
- Wypełnione i złożone dokumenty (Wniosek o udzielenie wsparcia wraz z załącznikiem nr 8) zostaną zweryfikowane przez Beneficjenta, a także oceniony zostanie przez Eksperta Twój pomysł na zakup licencji i ewentualnego szkolenia lub doradztwa.
- Beneficjent zweryfikuje złożone przez ciebie dokumenty w terminie do 30 dni roboczych od dnia złożenia.
- Po dokonaniu oceny zostanie wysłana do Ciebie informacja przez system informatyczny, a powiadomienie o otrzymaniu informacji dostaniesz na adres e-mail podany w dokumentach zgłoszeniowych, czy Twój pomysł na zakup licencji zakwalifikował się do projektu lub jego ocena jest negatywna.
- Jeżeli Twój pomysł nie otrzyma wsparcia, dokumenty, które złożyłeś, nie będą zwrócone, pozostają u Beneficjenta jako dokumentacja projektu.
- Jeśli Twój pomysł zakwalifikował się do projektu (przejdzie pozytywnie ocenę na 1 i 2 ETAPIE rekrutacji), Beneficjent z Twoją pomocą przygotuje Umowę o udzielenie wsparcia. Na dzień zawierania Umowy udzielenia wsparcia, obowiązkowo jako Odbiorca wsparcia (Podmiot BUR) przedkładasz:
- zaświadczenia o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego dla wystawionymi nie wcześniej niż na 1 miesiąc przed podpisaniem Umowy o udzielenie wsparcia przez Podmiot BUR. W przypadku, gdy jesteś wspólnikiem spółki cywilnej – należy załączyć zaświadczenia dla wszystkich wspólników,
- zaświadczeniami z ZUS i Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z należnościami wobec Skarbu Państwa. Zaświadczenia o niezaleganiu w ZUS i w Urzędzie Skarbowym są ważne 1 miesiąc od daty wydania. W przypadku, gdy jesteś wspólnikiem spółki cywilnej, należy załączyć zaświadczenia dla wszystkich wspólników oraz dla spółki.
Pamiętaj!
Jeżeli Twój pomysł nie otrzymał wsparcia, możesz spróbować ponownie i jeszcze raz opisać swój pomysł, aż do wyczerpania środków w projekcie. Nie masz jednak możliwości złożenia odwołania od negatywnej oceny pomysłu.
5. Zakup licencji
- Refundacji w ramach projektu podlega zakup licencji dokonany przez Ciebie nie wcześniej, niż po podpisaniu umowy o udzielenie wsparcia z Beneficjentem. Po podpisaniu umowy będziesz miał do 3 miesięcy, aby zakupić licencję/ szkolenie/ doradztwo.
- Cena zakupu musi być zgodna z tą, którą wskazałeś we wniosku o udzielenie wsparcia.
- W uzasadnionych przypadkach Beneficjent na Twój wniosek może wydłużyć wskazany termin; sytuacja taka będzie rozpatrywana indywidualnie. W tym przypadku będziesz musiał ponownie przeprowadzić rozeznania rynku.
Pamiętaj!
Rozeznanie rynku, na podstawie którego zostanie złożony Wniosek o udzielenie wsparcia wraz z pomysłem na zakup licencji, powinno być nie starsze niż 3 miesiące (90 dni) od momentu złożenia wniosku o udzielenie wsparcia.
Uwaga!
Jeżeli koszt licencji/ szkolenia/ doradztwa wzrośnie w stosunku do kwoty, którą określiłeś we wniosku o udzielenie wsparcia, pokrycie różnicy będzie należało do Ciebie.
6. Refundacja
6.1. Jakie warunki musisz spełnić, aby otrzymać refundację?
- Złożyć wniosek o dokonanie refundacji do Beneficjenta, wzór wniosku o refundację stanowi załącznik nr 10 do Regulaminu.
- Na złożenie wniosku o refundację masz maksymalnie 30 dni od daty zakupu licencji, nie później jednak niż do 21.06.2026 r.
Jeżeli oprócz licencji zakupiłeś usługę szkoleniową/doradczą, 30 dni na złożenie wniosku liczysz od dnia zakończenia szkolenia/doradztwa przez ostatniego/ą pracownika/czkę, nie później jednak niż do 21.06.2026 r. - Do wniosku o refundację musisz załączyć:
- Oświadczenie o braku podwójnego finansowania zakupu licencji oraz usługi szkoleniowej/doradczej (jeśli dotyczy) [załącznik nr 3 do Regulaminu]
- Oświadczenie o braku powiązań Podmiotu BUR z Beneficjentem, Partnerami oraz Dostawcą wsparcia [załącznik nr 5 do Regulaminu]
- Protokół wyboru dostawcy/wykonawcy [załącznik nr 8 do Regulaminu], u którego zakupiłeś licencję i ewentualną usługę szkoleniową/doradczą, zgodnie z wcześniej przeprowadzonym rozeznaniem rynku,
- Potwierdzenie płatności za zakupioną licencję i/lub usługi szkoleniowe/doradcze (potwierdzenie przelewu),
- Dokument księgowy potwierdzający zakup licencji/szkolenia/doradztwa wraz z protokołem odbioru (jeśli dotyczy) (z wyłączeniem noty księgowej) oraz Opis dokumentu finansowego do każdego dokumentu księgowego [załącznik nr 1 do Wniosku o refundację],
- Certyfikaty ukończenia szkolenia/doradztwa i listy obecności i inne potwierdzenia wykonania usługi (np. w przypadku wsparcia realizowanego w formule online - Print Screen “zrzut ekranu” z komunikatora wskazujący na osoby uczestniczące we wsparciu) (jeśli dotyczy),
- W przypadku doradztwa Beneficjent może poprosić Cię o złożenie dodatkowych dokumentów specyficznych dla usługi produktów.
- Oświadczenie o kontynuowaniu zatrudnieniu przez pracownika/czkę [załącznik nr 2 do Wniosku o refundację] wraz z dokumentami potwierdzającymi status pracownika (zgodnie z zapisami Regulaminu rekrutacji pkt. 2.5 Kto jest pracownikiem/czką zgodnie z ustawą?) (jeśli dotyczy)
- Kopię/skan Umowy potwierdzającej zakup licencji bądź inny tożsamy dokument.
Pamiętaj!
Dokumentem potwierdzającym zakup, jest dokument księgowy, którym nie może być nota księgowa.
Niezwłocznie po zakupie licencji maksymalnie w ciągu 1 dnia roboczego, jesteś zobowiązany dostarczyć do Beneficjenta przez system informatyczny dowód zakupu licencji zawierający dane dostawcy/wykonawcy wraz z potwierdzeniem płatności (potwierdzenie przelewu).
- Beneficjent zweryfikuje i zatwierdzi dokumenty rozliczeniowe w terminie 30 dni roboczych od dnia złożenia przez Ciebie dokumentów do refundacji. Jeżeli dokumenty będą wymagały dodatkowych wyjaśnień lub poprawy, termin zostanie zawieszony do czasu uzupełnienia przez Ciebie dokumentów.
- W uzasadnionych przypadkach, w szczególności w przypadku dużej liczby złożonych dokumentów, termin ten może zostać wydłużony, o czym Beneficjent będzie informował Cię na bieżąco, podając powód zmiany terminu.
- W przypadku gdy Twoje dokumenty będą niekompletne, lub będą posiadały niepełne informacje, zostaniesz wezwany do ich uzupełnienia, lub złożenia dodatkowych wyjaśnień za pośrednictwem systemu informatycznego, lub pisemnie, w wyznaczonym przez Beneficjenta terminie. Na poprawę będziesz miał 5 dni robocze od momentu otrzymania informacji o potrzebie poprawy.
Uwaga!
Jeżeli nie złożysz wyjaśnień/poprawionych dokumentów w terminie wyznaczonym przez Beneficjenta, będzie to równoznaczne z brakiem refundacji kosztów zakupu licencji i usługi szkoleniowej/doradczej (jeśli dotyczy). - Wypłata refundacji jest możliwa, gdy Beneficjent posiada: środki finansowe na koncie utworzonym na potrzeby realizacji projektu. Beneficjent nie ponosi odpowiedzialności za szkodę wynikającą z opóźnienia lub niedokonania wypłaty dofinansowania na skutek braku dostępności środków finansowych na koncie Projektu.
- Wprowadzenie nowej usługi na rynek. W ciągu 3 miesięcy od zakupu licencji lub zakończenia szkolenia/doradztwa, lecz nie później niż do 4 tygodni od dnia 30.06.2026, tj. od zakończenia okresu realizacji projektu, jesteś zobowiązany do wprowadzenia nowej usługi rozwojowej do swojej oferty w BUR. Nowa usługa musi zostać wprowadzona do BUR (usługa komercyjna lub usługa z dofinansowaniem) i z jej opisu musi jasno wynikać, że została ona stworzona na podstawie zakupionej licencji. Niewywiązanie się z tego obowiązku jest równoznaczne z koniecznością zwrotu całości dofinansowania.
7. Kontrola wykorzystania przyznanych środków na zakup licencji
- W trakcie realizowanych przez Ciebie usług rozwojowych na podstawie licencji zakupionej ze środków projektu możesz otrzymać informację, iż Instytucja, która przyznała środki na wsparcie udzielane przez Beneficjenta oraz inna Instytucja nadzorująca, zamierza dokonać kontroli realizowanej usługi. Twoim obowiązkiem jest udostępnić możliwość zweryfikowania prowadzonej przez Ciebie usługi oraz przedstawić na pisemne wezwanie ww. Instytucji wszelkich informacji i wyjaśnień związanych z korzystaniem z licencji. Ww. Instytucje mogą także dokonać kontroli usługi szkoleniowej/doradczej, w której uczestniczyć będzie Twój/Twoja pracownik/czka.
- Kontrole, o których mowa powyżej, mogą być przeprowadzane przez okres 10 lat, licząc od dnia przyznania wsparcia.
8. Ochrona danych osobowych
Realizacja zadań Beneficjenta takich jak: rozpatrzenie Twojego wniosku, komunikacja z Tobą, przyznanie wsparcia, a następnie jego rozliczenie, wymagać będą pozyskiwania różnych danych osobowych. Beneficjent będzie przekazywał informacje na temat przetwarzania danych poszczególnych osób w miejscu i czasie, w których będą one zbierane.
Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z prawem, w niezbędnym zakresie oraz w bezpieczny sposób. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne będą w umowie udzielenia wsparcia.
W celu wykonania obowiązku nałożonego art. 13 i 14 RODO7, w związku z art. 88 ustawy o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-20278, Beneficjent informuje, że Twoje dane osobowe oraz Twoich Pracowników/nic będą przetwarzane, w oparciu o następujące zasady:
- Odrębnym administratorem danych osobowych będzie: Regionalne Centrum Technologii i Wiedzy “INTERIOR” Sp. z o.o.
- Dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją FERS, w szczególności w celu monitorowania, sprawozdawczości, komunikacji, publikacji, ewaluacji, zarządzania finansowego, weryfikacji i audytów oraz do celów określania kwalifikowalności uczestników.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji celu wymienionego w ust. 2 Odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia stosownych działań.
- Beneficjent będzie przetwarzać dane osobowe w związku z tym, że jest do tego zobowiązany na mocy prawa (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. g oraz art. 10 RODO):
4.1. rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2021/1060 z 24 czerwca 2021 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej,
4.2. rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013 (Dz. Urz. UE L 231 z 30.06.2021, str. 21, z późn. zm.)
4.3. ustawa z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027, w szczególności art. 87-93,
4.4. ustawa z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
4.5. ustawa z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. - Dostęp do danych osobowych będą mieli pracownicy/czki i współpracownicy/czki administratora oraz pracownicy/czki i partnerów projektu, którzy wspólnie z Administratorem realizują projekt tj. Zachodniopomorska Grupa Doradcza Sp. z o.o. z siedzibą przy al. Niepodległości 22, 70-412 Szczecin, pełniąca funkcję Partnera projektu oraz Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej z siedzibą przy ul. Reja 6, 65-076 Zielona Góra, pełniąca funkcję Partnera projektu. Ponadto dane osobowe Twoje i Twoich pracowników mogą być powierzane lub udostępniane:
5.1. podmiotom, którym Beneficjent zleci wykonywanie zadań w FERS,
5.2. organom Komisji Europejskiej, ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych, Prezesowi Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
5.3. podmiotom, będą wykonywały dla Beneficjenta usługi związane z obsługą i rozwojem systemów teleinformatycznych, a także zapewnieniem łączności, np. dostawcom rozwiązań IT i operatorom telekomunikacyjnym. - Tobie i Twoim pracownikom/pracownicom przysługują następujące prawa:
6.1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO),
6.2. prawo do sprostowania swoich danych (art. 16 RODO),
6.3. prawo do usunięcia swoich danych (art. 17 RODO) - jeśli nie zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 3 RODO,
6.4. prawo do żądania od administratora ograniczenia przetwarzania swoich danych (art. 18 RODO),
6.5. prawo do przenoszenia swoich danych (art. 20 RODO) - jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie umowy: w celu jej zawarcia lub realizacji (w myśl art. 6 ust. 1 lit. b RODO), oraz w sposób zautomatyzowany,
6.6. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (art. 77 RODO) - w przypadku, gdy osoba uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne krajowe przepisy regulujące kwestię ochrony danych osobowych, obowiązujące w Polsce. - Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Dane osobowe Twoje i Twoich pracowników/c nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
- W razie pytań dotyczących przetwarzania przez Beneficjenta danych osobowych, prosimy kontaktować się z IOD w następujący sposób:
- pocztą tradycyjną 67-100 Nowa Sól, ul. Inżynierska 8
- elektronicznie IOD@parkinetrior.pl
Dowiedz się więcej:
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w rozdziale 18 ustawy wdrożeniowej: https://orka.sejm.gov.pl/proc9.nsf/ustawy/2022_u.htm
Pamiętaj!
Podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w ramach Projektu.
9. Postanowienia końcowe
- Regulamin, który właśnie czytasz, może ulec zmianie. Beneficjent posiada prawo do dokonywania zmian w niniejszym Regulaminie. Jednak ma też obowiązek, aby o wszelkich zmianach w Regulaminie Cię poinformować i ogłosi to także na stronie internetowej Projektu https://www.uslugirozwojowe40.pl/
- Beneficjent ma także prawo, poprosić Cię o dodatkowe dokumenty, które będą mu niezbędne do potwierdzenia prawidłowości przedstawianych przez Ciebie danych.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają odpowiednie zastosowanie przepisy Regulaminu wyboru projektów „Usługi rozwojowe 4.0” nabór nr FERS.01.03-IP.09-001/23 odpowiednie dokumenty programowe oraz zasady regulujące wdrażanie FERS, a także przepisy właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego i przepisów z zakresu ochrony danych osobowych.
- Beneficjent zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji zapisów Regulaminu oraz jego załączników.
- Wszelkie spory będą rozstrzygane przez Sąd właściwy dl